Dag 7: Seattle

14 juli 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Zoooo dat was weer een leuke dag zeg!!

Eerst ontbeten met mijn breadsticks met Nutella (gemak dient de mens, ze waren best goed te doen!! Van schrik mijn gebak vergeten...) en een zelf gezet kopje koffie. Daarna de stad in! Om de hoek van mijn Airbnb was het aangekondigde Dragon festival al aan het opstarten, maar dat leek mij leuker voor het einde van de dag. Dus eerst dwars door downtown richting The Waterfront. Ik wist nog van de vorige keer dat Seattle een enorm leuke pier heeft. Dus daar wilde ik nog een keer heen!

Daar aangekomen zag ik dat er cruises vertrokken vanuit de haven. Er werd net omgeroepen dat de eerstvolgende op het punt van vertrekken stond. Dus gevraagd of er nog kaartjes waren en ja hoor! Kaartje gekocht voor de harbour cruise, een uur door de haven, met uitleg etc. Leek mij wel leuk om Seattle een keer vanaf het water te zien. En dat was het! Mooie boot waar je zowel binnen als buiten kon zitten. Dus lekker bovenop in het zonnetje gaan zitten. Het is prachtig weer hier. Nog best verwonderlijk, want het regent hier maar liefst 9 maanden per jaar. Komt door de manier waarop het tussen de bergen ligt. Maar ik heb dus mazzel! De cruise was erg leuk en informatief. Zo wist ik niet dat Seattle vernoemd is naar chief Seathl, opperhoofd van de Suquamish en Duwanish indianen. We hebben een rondje gemaakt langs o.a. de skyline, natuurlijk de Space Needle, de vissershavens, de cruise haven, de pek aan de overkant waar men zich eerst gevestigd had, maar vol in de wind bleek te liggen en de industriële havens (met een mega capaciteit!). Erg leuk! We hadden nog mazzel, Mount Rainier was in de verte te zien. Dat is hooguit 90 dagen per jaar (deels) het geval. Hij is vaag, maar wel te zien op de foto! Deze berg is zo groot dat hij zijn eigen klimaat om zich heen heeft.

Water maakt hongerig dus daarna ben ik op pier gaan lunchen met sushi. Het stikt hier van de vis, maar gek genoeg adverteren de restaurants met het feit dat ze iedere dag verse vis uit Hawaï hebben.. maar goed, hij was heerlijk. In de tussentijd had blog lezeres Annemieke zich gemeld met wat leuke tips. Zo blijkt Seattle over een “gumwall” te beschikken, een heuse kauwgommuur. Moest ik zien natuurlijk. Bizar, twee hele muren gevuld met kauwgom. Het ruikt er ook helemaal zoetig. Zie foto’s... daar achter ligt Pike’s Market, een grote overdekte en wereldberoemde markt. Ik was er vorige keer even snel doorheen gelopen maar wilde het nog wel eens op mijn gemakje zien. Super leuk! Zie de video van de viskraam, waar de verkoper en schoonmaker zo ver uit elkaar staan dat ze daar iets op gevonden hebben..

Tussendoor ben ik nog even langs de telefoon winkel gegaan om een telefoonkaartje te kopen. Ik moet ‘m nog even installeren, maar dan heb ik onbeperkt bereik voor de rest van de periode. Dat maakt FaceTimen op leuke locaties wat makkelijker en goedkoper! Vervolgens door een ander deel van de stad weer terug gelopen naar mijn buurtje. Daar had ik nog een museum op het programma staan. Ik heb stiekem een enorme verslaving voor flipperkasten. En laat nou recht tegenover mijn Airbnb een heus flipperkastenmuseum zijn! En je mag er onbeperkt op spelen.. Tot mijn grote vreugde stond mijn favoriete flipperkast er tussen. Dus die 15 dollar entreegeld heb ik er meer dan uitgehaald want ik heb zeker 30 potjes gespeeld... Toen mijn polsen letterlijk pijn gingen doen, ben ik er maar eens mee opgehouden. Gelukkig vertelde de eigenaresse mij dat er ook eentje in Rotterdam zit!

Daarna was het tijd om het festival te bekijken. Zo groot was het niet hoor, een plein met podium en vier straten met kraampjes, maar wel leuk! Lekker rondgekeken en geluisterd (zie video’s!) en als afsluiting heerlijke garnalen gegeten. Toen waren mijn voetjes een beetje op. Ruim 8 km op slippertjes was best pittig! Dus nu even mijn dagboek schrijven met de beentjes omhoog.

Inmiddels ben ik er achter dat om de hoek een rechtstreekse verbinding is naar de luchthaven van Seattle. Dus morgenochtend pak ik die en sta ik binnen een half uur op het vliegveld. Ik vlieg om 12.45 uur naar Minneapolis. Het is drie uur vliegen maar omdat ik een andere tijdzone in ga, verlies ik 2 uur en kom ik om 18u aan. Dan pik ik mijn auto op en is het afgelopen met sjouwen! Koffers achterin en richting mijn Airbnb in Hopkins, Minnesota, onder de rook van Minneapolis. Ik slaap twee nachten in een appartement onder het huis van Beth. Ze ziet eruit als een gezellige moeke. Ze sms’t net dat ze morgen thuis is en even gedag komt zeggen. Ben benieuwd waar ik nu weer terecht kom. Tot morgen!

1. Annemieke:
    15 juli 2018
    Heeee je hebt de gum wall gevonden! Toffe foto’s weer. Het flipperkast museum is wat voor Piet ik ga meteen kijken voor het adres in Rotterdam. Goeie reis naar Minneapolis. De ‘must sees’ zie je wel verschijnen ;-)
  2. Barber:
    18 juli 2018
    Ja natuurlijk, The theater of Magic!!!