Dag 8: van Seattle naar Minneapolis

15 juli 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Reisdagje vandaag! Vanmorgen lekker vroeg vertrokken want ik wist niet hoe snel de reis naar het vliegveld zou gaan. Maar die ging voorspoedig! Ik zag een meisje lopen met koffers en een nekkussentje, dus die ben ik gevolgd. Afgekeken welk kaartje ze kocht en klaar was Klara. Met een soort bovengrondse metro door de buitenwijken van Seattle en binnen een half uur op de luchthaven.

Onderweg nog even mijn VS telefoon geïnstalleerd. Grappig, aangezien ik mijn eigen telefoonnummer niet wist en er niet achter kon komen.. dus het meisje gevraagd of ik haar kon bellen en zij mij dan mijn telefoonnummer kon vertellen.. beetje knullig, maar het werkt! Dus nu kan ik internetten en facetimen wanneer ik wil, wel zo leuk.

Op de luchthaven even een broodje gegeten en toen was het al tijd om in te checken! In het vliegtuig ben ik meteen in slaap gevallen en ik werd een kwartier voor de landing wakker. Ik zal het wel nodig hebben gehad! Daarna mijn huurauto opgehaald. Een Volkswagen Jetta deze keer. Ben je in de VS, heb je nog een Europese auto.. en eentje waardoor ik aan Jetta Klijnsma moet denken. Afijn, ik hoop maar dat ie beter loopt dan zij..... Eindelijk die koffers achterin en richting Hopkins, Minnesota! Een voorstadje van Minneapolis. Mijn Airbnb host Beth had aangegeven dat ik de oprit moest rijden bij de garage. Amerikaanser dan Hopkins kan eigenlijk niet.. er is een Main Street, precies zoals je je een Amerikaans dorp voorstelt, kan zó in een serie. Wat straten er omheen met typische Amerikaanse houten huizen. Zo ook het opgegeven adres. Alleen geen garage en geen oprit. Ben even naar de voordeur gelopen en terug, maar het zag er toch echt niet uit alsof ik op de juiste plek was. Dus Beth een berichtje gestuurd. Prompt kwam ze (zonder het berichtje te hebben gelezen) naar buiten gelopen. Ik was dus toch goed! De garage bleek aan de achterkant. Het appartement is ook gebouwd aan de achterkant, op de onderste etage. Een soort kelder dus. Het achterste deel, waar de keuken en badkamer zit, is helemaal betimmerd, het lijkt wel een soort sauna. En zo laag, Onno zou hier niet rechtop kunnen lopen. Maar de slaapkamer ziet er prima uit en het is schoon. Beth bleek een jaar of 20 jonger dan verwacht en van het alternatieve soort. Ze is kunstschaatslerares. Die was ik nog niet eerder tegengekomen! Maar zo was zij nog niet eerder iemand tegen gekomen die 46 staten had bereisd. En dat terwijl haar appartement altijd verhuurd is..

Ik was eigenlijk best moe van de reis en wilde het doen met de bagels die Beth hier klaar heeft liggen, maar uiteindelijk toch besloten die voor het ontbijt te bewaren en nog even de ‘stad’ in te gaan. In Main Street zitten een paar restaurantjes, heb de Main Street grill genomen en heerlijke quesadillas gegeten. Glaasje wijn erbij, beetje om mij heen gekeken, helemaal prima. Nu ben ik moe, dus lekker onderuit. Geen idee meer hoe laat het is volgens mijn biologische klok, want ik ben natuurlijk weer twee uur teruggeschoven.

Dus ik plaats mijn dagboek, kijk nog even tv en oogjes dicht!

1. Annemieke:
    16 juli 2018
    Inmiddels lig je vast heerlijk te slapen. Hoop dat je straks fris en fruitig en uitgerust weer op staat, klaar voor nieuwe belevenissen in Minneapolis! X
  2. Tamara:
    16 juli 2018
    Mooi weer! Ik ken Seattle alleen van de film met Meg Ryan maar dit is leuker dan de film!

Stoere inspiratie hoe je dat allemaal toch regelt met reizen, auto’s en je telefoon. Benieuwd naar Minneapolis! Heb een fijn begin van de dag!😘 vanaf 🏝
  3. Barber:
    18 juli 2018
    In the unlikely event, Haha, je zal het toch meemaken daar ;) be safe, have more Travel joy
  4. Jeanine Hennis:
    19 juli 2018