Dag 4: Vancouver Island

11 juli 2018 - Vancouver Island, Canada

Onwijs leuke dag weer vandaag! Vanmorgen eerst heerlijk ontbeten en daarna met zijn allen in de auto richting Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Ongeveer een uur rijden vanaf Nanaimo.

We zijn lekker gaan lunchen in een restaurant met uitzicht over de baai. Het weer is prachtig zomers hier. Na de lunch zijn we richting een groot park gegaan, volgens Marcel het Central Park van Victoria. Marcel heeft het voor elkaar gekregen om in de kinderboerderij een geit op zijn rug (!) te laten springen, dus met een beetje mazzel heeft hij wat hoefafdrukken en een mooi verhaal.

Nadat we de kinderen hebben laten uitrazen in de speeltuin van het park, zijn we een wandeling gaan maken door downtown Victoria. Erg leuk om hier het parlementsgebouw even te zien! Iets groter dan het onze, behoorlijk imposant. Op een gegeven moment was het voor de kinderen wel genoeg en is Tara met hen teruggelopen naar de auto. Marcel en ik hebben Chinatown nog even meegepakt (mijn tweede Chinatown in een paar dagen..) en wat leuke plekjes bekeken.

Daarna hebben we elkaar weer ontmoet voor de terugreis. Nog even gestopt voor een ijsje, dat dusdanig groot was dat we eigenlijk meteen geen avondeten meer nodig hadden! Nog even lekker op het terras met vrienden die langskwamen en alweer een mooie dag achter de rug!

Morgen gaan we een beetje genieten van huis en zwembad. Misschien nog even de stad in, maar vooral gewoon nog even gezellig kletsen. Zo vaak zien we elkaar tenslotte niet.. en vrijdag vlieg ik immers al wereld terug naar Vancouver! Het uitzicht was overigens onderweg behoorlijk spectaculair. Je kijkt niet alleen over het eiland, maar over de eilanden eromheen en op de achtergrond zie je zelfs de VS! Het was enorm helder vandaag, dus Mount Baker in Washington State is op de foto te zien. Verder wat leuke familie foto’s! Tot morgen!

1. Annemieke:
    12 juli 2018
    Leuk om de dag weer te starten met jouw belevenissen en tof om de foto's van Victoria Island te zien. Brings back good memories. Enne, nou zit je ons lekker te maken met verhalen van het overheerlijke en bizar grote ijsje, heb je het niet vast gelegd ;-)
  2. Jeanine Hennis:
    12 juli 2018
    Zo even inhaalslag gemaakt! :) Ik ben weer bij! Beelden vanuit het watervliegtuig zijn waanzinnig mooi. Powering freedom :)