Dag 19: Cheyenne

26 juli 2018 - Cheyenne, Wyoming, Verenigde Staten

Wat een leuke dag! Vanmorgen rustig wakker geworden, eitje gebakken en even lekker op het terras gezeten. DJ was apart op stap, Danielle kwam ons om 11u halen om naar de rodeo gegaan. Superleuk om haar weer te zien! Het was bloedheet vanmorgen. En aangezien het Breast Cancer Awareness Day was, waren we alle vier keurig in het roze. Zag er leuk uit, vooral René in zijn shirt met flamingo’s ;).

Eerst even langs de moeder van Danielle gegaan om de kaartjes op te halen, want we zaten op haar plaatsen. Zo’n lieve vrouw is dat! Bij aankomst op het terrein hebben we geluncht met Troy, zijn vader en diens vrouw. Dat was echt heel leuk want die laatste twee heb ik ooit ontmoet in Portland. Troy (die ik kende van eerdere bezoeken) had toen via Facebook gezien dat ik in Oregon zat en mij uitgenodigd om langs te komen. We zijn toen bij Victor en Rosie (vader en vrouw) bij hen thuis langsgegaan. Sindsdien volg ik ze op Facebook, maar ik had ze nooit meer gezien aangezien ze twee jaar geleden naar South Carolina zijn verhuisd. En nu waren ze over voor CFD! Schatten van mensen.

De rodeo was zoals altijd een hele belevenis. Worstelen met stieren, op de rug van wilde paarden, paardenraces voor de vrouwen en natuurlijk het bekende bullriding, proberen 8 seconden op een dolle stier te blijven zitten.

Het weer ging in de tussentijd alle kanten op. Van mooie weer naar regen (gelukkig zaten we onder een afdak), van frisjes naar bloedheet. Voor ons zat een dame met een ventilator bovenop een soort waterfles. Terwijl de ventilator aan staat kan hij ook nog water sproeien! Die moeten we hebben! Gelukkig mochten we hem even lenen.

Na de rodeo moest Danielle weg en zijn wij met Troy en familie nog even naar the Indian Village gegaan voor een margherita en een Indian taco. Erg lekker. Lijkt op Mexicaanse taco, alleen is de taco zelf een soort platte pannenkoek. Op een gegeven moment was de lucht zó donker dat er wel weer gruwelijk weer aan moest komen. En inderdaad, een ‘flood warning’.

Thuisgekomen was DJ al bezig om de auto’s binnen te zetten (die van hem dan, hij heeft er drie die gelukkig allemaal binnen kunnen staan). Wij hebben die van ons zoveel mogelijk tussen de bomen gezet voor wat bescherming, want er kwam weer hagel aan. En hoe! De mannen hebben met man en macht met bezems geprobeerd het water uit de garage (die onderaan een heuvel ligt...) te houden. Het leek wel een zwembad. Onze oorspronkelijke plannen om ergens te gaan eten en nog even te gaan shoppen, hebben we maar overgeslagen. Shoppen kan morgen ook nog en het was geen goed idee om nog de weg op te gaan. DJ zou ook nog weggaan maar is ook thuis gebleven. Lekker rustig tv gekeken en daar wat gesnackt. Mooie gelegenheid om op tijd naar bed te gaan, want morgen zitten we om 7u (!) bij het pancake breakfast. In het centrum wordt tijdens CFD een paar keer een gratis pannenkoeken ontbijt georganiseerd waar duizenden mensen op af komen. Het pannenkoeken beslag wordt in een cementmolen gemaakt! Ben reuze benieuwd. Daarna hebben we de dag voor onszelf en gaan we dus alsnog even shoppen. ‘s Avonds naar het concert van Toby Keith. Hopen dat het droog is want we staan niet alleen in de open lucht, maar ook in het zand van de rodeo arena  (dus wellicht: modder). Dus kijken of we nog ergens kaplaarzen kunnen vinden, want we hebben eerder gezien hoe mensen tot hun knieën in de modder stonden.. maar goed, we gaan wel gratis, want Toby heeft alle militairen vrijkaarten gegeven! Nu vroeg slapen en 6.15u de wekker. Wat nou vakantie, hard werken hier! Tot morgen!

Oh trouwens, voordat jullie denken dat ik een winkeldief ben, ik had slippers gekocht (samen met wat andere dingen) en de winkel was vergeten zo’n veiligheidslabel te verwijderen. Maar wel een serieuze, met een knipperend luchtje, die vast veel lawaai ging maken. DJ heeft ‘m ontmanteld en we hebben hem net zo lang in een plas laten liggen (de oprit was toch overstroomd) tot hij geen geluid meer maakte. Hilarisch filmpje..

1. Annemieke:
    27 juli 2018
    Hoe bijzonder dat de rodeo jullie allemaal bij elkaar heeft gebracht. Geniet er van. Ben benieuwd naar het pannenkoeken ontbijt en dan met name het beslag in de cementmolen. Briljante oplossing lijkt me 😃. Geniet er weer van!
  2. Carmen Van Der Ziel:
    27 juli 2018
    Geweldig om te lezen hoe gezellig het is en wat een slecht weer jullie hebben. Wij hebben prachtig weet voor je katjes erg warm helpt wel even het raam open en dan wat friise lucht naar binnen. Gaat goed met je kanjers dikke knuffels 😘😘😘
  3. Tamara:
    28 juli 2018
    Heerlijke dag weer en ook weer een in het vooruitzicht! Duim voor jullie weersomstandigheden en anders hoop ik dat er kaplaarzen in het shopschema konden! 🐴💦😘