Dag 15: van Bowman naar Whitewood

22 juli 2018 - Sturgis, South Dakota, Verenigde Staten

Ik ben in de hemel. Sorry, maar ik blijf hier. Daar heb ik ook meteen een goede oplossing voor, maar dat komt later. Ik begin bij het begin. Ik ben dus niet vermoord vannacht. Dat scheelt weer. Maar wel zo snel mogelijk vertrokken vanmorgen, want Bowman heeft de sfeer van Almere op zondagochtend. En dan stoffig. Ben zo snel vertrokken dat ik nog wel dacht aan tanken, maar niet meer aan koffie. Geen probleem zou je zeggen, behalve dat ze volgende plek voor een kop koffie 154 km verderop lag. En gesloten was. Kortom, geen koffie vandaag. Ik reed vanmorgen serieus van het dorpje Buffalo, het dorpje Bizon in. Komt ook niet iedere dag voor. Maar koffie, ho maar. Het eerste stuk was dan ook behoorlijk saai. Maar mijn VVV dame had niets te veel gezegd, vanaf de grens met Wyoming was het prachtig. Heuvelachtig, groen, ik reed zo de Black Hills in, het natuurgebied waar ook Mount Rushmore in ligt. Eerst even naar Alladin, een dorpje met maar liefst 15 inwoners. De General Store daar is maar liefst 115 jaar oud (de mensen achter de toonbank ook) en is een bezienswaardigheid. En het dorp staat te koop!! Voor 850 000 dollar heb je het hele dorp, inclusief alles erin. Dus we kunnen met zijn allen verhuizen..

Na Alladin doorgereden naar Devil’s Tower. Een bizar natuurfenomeen, een enorme rots middenin een verder vlak landschap. Kennelijk ooit een vulkaan geweest waar het zachte deel van is weggevaagd en de rest overgebleven. Indrukwekkend!

Daarna richting de ranch! En die is precies zoals ik mij had voorgesteld. Midden tussen de heuvels, een echte ranch met roestig hek, Amerikaanse vlag bij de ingang en verder een georganiseerde bende. Huisjes, campers, een ‘summerkitchen’ (waar we straks samenkomen voor een drankje met de eigenaren en de andere gasten), 19 paarden, 2 honden en een zooitje koeien. Cindy, de eigenaresse, is een jaar of 65 en geboren in Deadwood. Daar is ze vertrokken toen er een tweede stoplicht kwam. Dat werd haar te gortig. Whitewood heeft alleen een stopbord.. Een schat van een vrouw en een enorme kletskous. Reuze gezellig, zeker na De Tandeloze van gisteren!! Aangezien ik geen boodschappen bij mij had om klaar te maken, ben ik naar Sturgis gereden, een km of 10 verderop. Daar is jaarlijks het wereldberoemde motor gebeuren. Een tour door de heuvels, maar vooral veel gezelligheid en ongetwijfeld drank. Komen mensen van over de hele wereld naar toe. Dat is de eerste volle week van augustus, dus alles wordt nu opgebouwd. Ik ben natuurlijk middenin een bikers saloon gaan zitten. Reuze gezellig en heerlijk gegeten! Straks even een koffie bij de McD (eindelijk!!) en dan met zijn allen den drankje drinken op de ranch. Sowieso is er een stelletje uit South Dakota, maar er zouden nog meer mensen komen om te overnachten. En morgen gezellig nog een nacht! Mijn plan voor morgen is nog niet helemaal afgebakken, maar heb al leuke suggesties gekregen! Tot morgen!!

1. Annemieke:
    23 juli 2018
    Gelukkig een teken van leven 😜 de stoel heeft daadwerkelijk geholpen 👍🏻👍🏻

Super mooi trouwens de Devil’s Tower. En je huisje op de ranch ziet een super schattig uit. Ik snap dat je blijft (en je snapt dat ik onderweg ben. Met gierende banden!!)
    Benieuwd naar de nieuwe foto’s. Dat moet Laura op de motor zijn dat kan niet missen.
  2. Tamara:
    23 juli 2018
    Wauw! Als ik die foto’s zie snap ik dat je daar even wilt blijven! Benieuwd naar morgen!!! Enjoy!😘
  3. Carmen Van Der Ziel:
    24 juli 2018
    Gelukkig still a live 😂😂 gelukkig je ben je op de ranch geweldig .
    Nu genieten zodat wij ook weer mee kunnen genieten veel plezier 😘😘ben wat een hoop foto’s 👍👍😘😘
  4. Jeanine Hennis:
    24 juli 2018