Dag 9: Minneapolis (of eigenlijk niet)

16 juli 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Vannacht eindelijk diep en goed geslapen. Geen idee hoe laat mijn brein überhaupt denkt dat het is, nu ik weer 2 uur in de tijd ben opgeschoven, maar feit is dat ik eindelijk eens een goede nacht heb gemaakt. Met rare dromen, dat dan wel weer.. maar die zal ik jullie besparen. Heb Stefan in ieder geval laten weten dat ik degene ben die zijn fiets heeft gejat en dat ie ‘m netjes terugkrijgt.

Toen ik wakker werd had ik eigenlijk totaal geen zin om naar Minneapolis te gaan. En aangezien het vakantie is, ik kan doen waar ik zin in heb en er daar niets speciaals op mij wachtte, ben ik lekker niet gegaan. In plaats daarvan rustig aan gedaan, bageltje in de toaster gegooid, lekker in de zon gezeten en pas rond 11.30u in de auto gestapt. Ondanks dat ik niet zo van het winkelen ben, ben ik toch maar richting Bloomington gereden, waar de grootste mall van Amerika zit. Meer dan 500 winkels en daarnaast een heel pretpark, een vestiging van Sealife en nog meer van die gekkigheden. Wat een drukte. Tenminste, in het middelste deel met al die activiteiten. In de rest van de mall was het zo rustig dat je je afvraagt waar die zaken van bestaan. Maar goed, het was maandag middag. Uiteindelijk ben ik voor een niet-winkelaar nog aardig geslaagd. 2 blouses, een broek en (natuurlijk) een paar Adidasjes. Dat blijft de sport, gympen scoren die ze in NL niet hebben. En dat is weer gelukt! Het mooie is dat ik nergens heb betaald wat er op het prijskaartje stond, behalve de gympen. De rest bleek ongeveer tot een vierde afgeprijsd. Super!

Ondertussen heb ik mij in dezelfde val laten kletsen als vorig jaar, een kerel die een één of andere crème verkoopt met goud erin, waar je rimpels van wegtrekken. Natuurlijk niet gekocht (want 250 dollar per potje), maar die troep werkt in ieder geval tijdelijk wel, waardoor ik nu één rimpelloos oog heb (want ze laten het steeds maar op eentje zien...) en een oud oog. Lekker dan..

Om een uurtje of 17 ben ik weer teruggereden. Even de gekochte spullen afgegooid, in de zon gezeten en gefacetimed met Carmen. Kon ik even horen hoe het met de katten gaat. En met Carmen zelf natuurlijk ;). Daarna ben ik nog maar eens het centrum van Hopkins ingedoken, dit keer naar de pub. Die heeft een terras buiten, dus lekker buiten gegeten. Een hamburger (maar dan een echte) en een lekker glaasje pinot. Om 20u begon daar de pub quiz. Aangezien ik vraag 1 en 2 al niet wist (eigenlijk net als in de Happy Days), ben ik maar op huis aan gegaan.

Rustig avondje, niet te laat slapen, want morgen richting Paisley Park, het huis van Prince! Daar heb ik in NL al een kaartje voor gekocht. Klein half uurtje hier vandaan. Rondleiding van een uurtje en dan laat ik het bewoonde land achter mij, op weg naar North Dakota. De eerste dag dwars door Minnesota. Zou prachtig moeten zijn, aangezien ze hier maar liefst 10 000 meren hebben. Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tamara:
    17 juli 2018
    Yeah! De bodem van de lege koffer is bedekt!
    Is die crème ook via internet te bestellen?🤔😃
  2. Jeanine Hennis:
    19 juli 2018