Dag 2: Vancouver

9 juli 2018 - Vancouver, Canada

Tsja. Jetlag. Dus om half 6 wakker. Ik ben maar even nieuws gaan checken en gaan lezen tot een uurtje of 07.30, want zo vroeg opstaan leek mij wel erg aso. Toen ik rond 8en gedoucht en wel de kamer in liep, was Sheldon inmiddels ook wakker. Shane was al naar zijn werk dus die heb ik nog steeds niet gezien. Even gezellig gekletst weer. Zo weet ik inmiddels dat zij maar liefst 2800 euro per maand voor dit appartement betalen. Dan snap ik wel dat je aan de Airbnb gaat! Ze hebben elk weekend wel mensen, dus dat tikt wel lekker aan!

Lekker vroeg op pad gegaan. Eerst richting Stanley Park gelopen, een groot natuurpark vlakbij. Helaas was het te ver om er helemaal in te gaan, maar het uitzicht was al prachtig. Vanaf daar heb ik de kust gevolgd, met prachtig uitzicht over haventjes, watervliegtuigen en de skyline van Vancouver. Grappig ook om het watervliegtuig vast te zien waar ik straks (ik schrijf dit de volgende ochtend, maar daarover later meer) mee naar Marcel vlieg. Ik heb vast even geïnformeerd of ik daar inderdaad een deel van mijn bagage een paar dagen kan achterlaten, maar dat was geen probleem. Je mag namelijk maar een bepaald gewicht meenemen aan boord van dat vliegtuigje, dus er moet wat achterblijven tot vrijdag. In de haven liggen ook grote cruiseschepen, dus misschien moeten Artha en ik volgende keer maar deze kant op!

Op een gegeven moment kwam ik een paar dames tegen die als een soort VVV info gaven over Vancouver. Dus meteen maar gevraagd wat een mooi vervolg zou zijn. Ze raadden mij aan om richting Chinatown te lopen. Onderweg kwam ik de Vancouver Lookout tegen, een toren met 360 graden uitzicht op Vancouver. Die heb ik natuurlijk even meegepikt! Geweldig uitzicht op de stad, wat bijzondere gebouwen gezien, het grote BC stadion, maar ook de haven, de eilanden om Vancouver heen, de bergen etc.

Uiteindelijk heb ik behoorlijk wat kilometers door de stad gelopen. Een heel rondje downtown. Heerlijk geluncht in Davie Street, met de beste vis taco’s ooit. Daarna even een uurtje naar huis, waar lekker niemand was, even de beentjes omhoog. Om 18u had ik afgesproken met Keely en Jamey. Verhaal apart. Toen mijn vriendin Floor een jaar of 35 geleden met haar ouders op vakantie was in Griekenland, ontmoetten ze daar Kim en Doug, Canadezen van Vancouver Island. Ze zijn elkaar uit het oog verloren maar hebben elkaar een paar jaar geleden teruggevonden via Facebook. Toen ik drie jaar geleden mijn neefje ging opzoeken, bleken Kim en Doug ongeveer om de hoek te wonen. Dus ben ik langs gegaan met een pakketje stroopwafels, om de groeten te doen van de familie van Floor. Dat was ontzettend leuk. Een jaar later kwamen Kim en Doug naar Nederland en heb ik ze bij de ouders van Floor opnieuw ontmoet. Hun zoon Jamey en zijn vriendin Keely waren er toen ook bij. Zij wonen in hartje Vancouver. We zijn Facebook vrienden geworden en toen ik eerder deze week postte dat ik naar Vancouver vloog, heeft Keely gereageerd. Hun appartement bleek om de hoek te liggen van het mijne! Dus om 17.50 letterlijk een blokje om en even bij ze langs. Dat was onwijs gezellig! Jamey had Hollandse kaasjes gehaald, dus daar zaten we gezellig met een wijntje en een kaasje! Aangezien dit mijn enige dag nog in Vancouver was, zijn ze zo aardig geweest om in de auto te springen en met mij een rondje Stanley Park te rijden. Super, want ‘s ochtends baalde ik nog dat het net te ver was om te bekijken, zonder auto.. heel gaaf. Het is geen Central Park, maar wel een mooi, bijzonder park, op een steenworp afstand van de stad.  De parkeer boete van 100 (!) dollar die we kregen toen we 1 minuut (!) onbetaald geparkeerd stonden, werd ons gelukkig kwijt gescholden toen “our friend from Amsterdam” erbij bleek te zijn :)).

Na dat ritje zijn we een pub in gedoken aan de English Bay, waar ik de eerste avond aan het strand heb gegeten. Reuze gezellig. Wat een leuke mensen! Dus deze mazzelaar heeft voortaan een logeeradresje in Vancouver! Ze hebben mij rond 22.15u thuis afgezet. Het huis was al in diepe rust. En de twee wijntjes plus de jetlag hakten er dusdanig in dat ik meteen maar ben gaan slapen. Om vervolgens weer om 5u wakker te zijn, maar goed. Topdag gehad gisteren!! Straks spullen pakken en richting het watervliegtuig! Klaar om mijn neef Marcel weer te zien. Zin in!

NB klik even op het tabblad “foto’s” want er zijn er meer dan er onder het verhaal staan.

1. Carmen Van Der Ziel:
    10 juli 2018
    Zo dat was weer een genot om te lezen. Hoe krijg je het voor elkaar geweldig en wat leuk dat je nu ook kan logeren in Canada. Hoe gaaf is dat rondreis Canada volgend jaar ??? Geniet van de vlucht en geniet van je familie xc
  2. Floor:
    10 juli 2018
    Laura, ik stel voor dat we samen gebruik gaan maken van het logeeradres bij Jamey en Keely. Wat zijn ze leuk he!? En wat een gave foto's..
  3. Artha:
    10 juli 2018
    Leuk verhaal, leuke foto’s en leuk idee een cruise vanuit Vancouver! Kan je Hawaï ook aftikken, maar dan moeten wij wel ‘vreemd’ gaan......
  4. Laura:
    10 juli 2018
    Geen Costa gezien hier idd!! Noors schip en een Disney boot..
  5. Dilan:
    10 juli 2018
    Cool! Wij vertrekken al bijna, dus tot snel!!
  6. Iris swagerman - beekman:
    10 juli 2018
    Super, het is genieten om jouw verhalen te lezen!!!